Sunday, August 31, 2008

Merdeka di Hotel...(part 2)

Alkisah,
Setelah smpai di hotel n simpan barang..aku,ibu n kakak g ronda2 la di Jalan Masjid India..lagi pn ayah dh bg duit skit suruh aku cr bj Melayu tok raya..hahaha,so dapat la sepasang bj melayu kaler purple tok tema tahun nie..

1) Ambang merdeka..
belum pernah sebelum nie, aku sambut merdeka di mane2 tempat..selalu tgk dalam TV jerk, walaupun dah 19 tahun ddk kat KL nie..huhu..Mcm biasa la mlm sebelum merdeka ada countdown kat depan dataran merdeka, so aku pn lepak la di salah satu sudut di depan bggunan sultan Abdul Samad tok tggu detik 12.00tghmlam..Pada pkul 12 mlm, teriakan dan laungan MERDEKA mennggegarkan sluruh dataran...Ditambah lagi dgn pancaran bunga api...ini merupakan pngalaman bg diriku, xtau tahun bile dpt countdown merdeka lg...


-12.00tghmlm di Dataran-


- Fireworks -

2) Perarakan kemerdekaan..
Cadangnya nk ikut sekali kontijen ayah berarak di dataran, tp penat n mengantuk pnyer pasal aku lmbt bgn..Upacara dh start pkul 8.30pg aku msih di bilik hotel lg..huhu..tp rasa mnyesal plak dh dekat ngan dataran x g..so aku pn g la,jln slow2 ke dataran merdeka..Mak oiii, ramainyer org, xmuat nk mnyelit-nyelit...so aku jln menghala ke perpustakaan awam, kt situ bleh la aku tgk org br nk start kawad..kira aku tgk dorg dulu la b4 pak2 menteri kita tgk dorg..hahaha..Overall best la, dpt tgk secara dekat perarakan merdeka nie..

Pkul 2.00ptg kteorg satu family balik ke rumah..Aduyai, aku masih blum hilang penat lagi...
wassalam..


-Bergaya pak cik nie-



-Tgk ape 2?-



-Pak Lah lambai kat aku-

(antara gmbr2 yg menarik minat ku)

p/s:- Bile agaknya dpt tgk merdeka mcm nie lagi...

No comments: