Saturday, March 7, 2009

Ketabahan Dan Kekuatan..

Alkisah..
lame jugak aku meningalkan dunia blog ini..
kerana faktor masa dan ketiadaan prasarana internet yang membolehkan diri aku membloging..
hahhaha..

dalam beberapa minggu nie,
mcm2 masalah dan ujian berlaku kepadaku...
dan macam2 juga perkara yang terkumpul dalam kepala otaku ini xdpt nk diluahkan dan diselesaikan...
mungkin inilah tandanya Allah nk bermanja2 denganku, diberi olehNYA pelbagai ujian dan masalah untuk menguji imanku...

Ya Allah, kau maha hebat....
baru ujian sekecil ini aku dh xmampu rasanya hendak menghadapinya....
hina dan lemahnya manusia ini....
kalu tidak ada kekuatan dan ketabahan sudah lama aku tersungkur dan sudah lama aku mengeluh...
oh Tuhan kau tahu ape yang terbaik untuk ku,
dan kau timpakan ujian yang layak untuk ku hadapi...

Alhamdulillah, berkat ilmu mu Tuhan,
aku harungi juga segala ujian dan halangan yang kau berikan dengan bantuan MU...
hanya padaMU aku mengeluh, dan hanya padaMU aku mengadu...

Ya Allah, kau lahirkan la padaku sifat kasih sayangMU,
agar aku dapat memberi kasih sayangMU pada mukmin di sekitarku,
agar mereka mengerti akan kasih sayangMU...
agar kami sentiasa berbaik sangka,
agar kami mampu berjuang bersama2 mempromosiMU..

Mungkin pelbagai masalah, ujian dan rintangan yang dihadapi,
merupakan kafarah diatas dosa2 ku yang lampau dan
mungkin juga aku pernah melakukan perkara yang sama pada org lain sebelum ini....

Ya Allah, ampun maaf buat mu.,
hamba yang hina dan lemah ini sering melakukan kesalahan dan kesilapan.
walau seringkali di tarbiyyah oleh mu....
Tunjuki aku ke jalan yang di redhai mu...
dan berikan aku kekuatan untuk Mencintai MU.......

No comments: