Saturday, September 27, 2008

Peristiwa Di Bulan Ramadhan.....1

Alkisah...
Ini merupakan Ramadhan yang kedua aku di UiTM, sudah semestinya di bulan Ramadhan nie mcm2 aktiviti dijalankan..disamping kena g kuliah, wat assignment, ada la beberapa aktiviti yang aku join sepanjang Ramadhan nie..jom ikuti aktiviti aku di bulan Ramadhan...

Setelah selesai Midterm exam sumer, pada 12 - 14/9/2008 JPM ada menjalankan Kem Dinamik
bertujuan untuk melahirkan pelajar yang cemerlang.Kem ini disertai oleh bdk2 JPM je..
pada 12hb pendaftaran bermula pada pukul 10.30 malam past solat terawikh..aktiviti pertamanya ialah ice breaking dan burung hantu..Semua peserta gembira pada waktu itu..maklumla baru mula kem...Dalam pkul 12.00 mlam sesi pertama kem selesai..

Di tengah kegelapan malam org sedap tido, aku ditugas untuk membantu menyediakan makanan tok sahur..jd aku tolong2 ape yg patut la..beberapa urusetia ada tol masak juadah..nk dipendekkan cerita aku tido malam tu sehingga la sahur...selepas sahur n subuh, aku balk bilik n tidur sebelum aktiviti seterusnya dimulakan..

Aktiviti seterusnya pada pkul 8.30pg, tapi aku sampi lewat pukul 9.30pg coz penat sangat.. tapi program blum mula lagi..Sampai je kat Dewan Kuliah, program bermula dengan aktiviti BINA NEGARA..mcm2 la negara yg dicipta oleh kumpulan2 nie...mcm2 idea..

Aktiviti past Zuhur plak, ada ceramah oleh ustazah Norain sampai pkul 4.30ptg..n bleh balik tok bersiap berbuka bersama2 di masjid..Wah,sangat seronok berbuka di masjid bersama rakan2, tapi kali ini xmasak coz x larat oiii..huhuh...Selepas maghrib, Isyak n terawikh aktiviti malam ialah Malam kebudayaan..Mcm2 bakat terpancar dari setiap org,aku pun berkesempatan tok tunjuk bakat dalam lakonan..hahah,sgt cuak...

Selepas itu, kami digalakkan utk tidur dimasjid coz paginya kami akan berqiamullail bersama2..seperti biasa, past qiamullail, bersahur besama2 serta solat subuh berjemaah..

Pada pukul 9.00pagi, ada slot ceramah lagi oleh seorg ustaz yg ntah x berapa ingat namanya..program sepatutnya hbis past Asar tp dianjakkan jadual hbis past zuhur..Ceramah terakhir oleh ustaz Faizal yang mengerti kepenatan n mengantuknya kitaorg so ceramah di hbiskan awal...

Habis aje ceramah, majlis penutup n sesi bergambar di adakan...sape lagi jurugambar kalu bukan aku...huhuhu...sgt seronok sebenarnya tangkap gmbar nie...Jd berakhir la aktiviti pertama KEM DINAMIK ini...jd nntikan aktiviti yang seterusnya...



- Antara peserta lelaki dalam KEM DINAMIK bersama ustaz Faizal -

No comments: